my world

my world

خوش آمدید به جهان من-welcome to my world
my world

my world

خوش آمدید به جهان من-welcome to my world

نقد و بررسی فرمانروایان مقدس

فرمانروایان مقدس

بهتر از مختار نامه؟!    

 موسسه حوره که کم کم درحال قدم گذاشتن در عرصه ساخت انیمیشن و کارتون های سریالی و با کیفیت بود درست در سال 1385یا 84 انیمیشن سریالی رو معرفی کرد که میشه گفت بهتر از مختارنامه است و این انیمیشن که از سال 1380 تا 84 یا 85 درحال ساخت و عرضه بوده واقعا یک اثر خوب برای ماست زیرا که این انیمیشن واقایای دینی رو به صورت جدی و خون وارونه و ترسناک نشون میده که اکثریت کودکان  و بعضا نوجوانان نمی توانند ببینند که همین عمل باعث میشه که این سریال مال ما باشه.


انیمیشن درباره بعد واقعه حضرت موسی و ساموئل پیامبر تا به مرگ حضرت سلیمان میپردازد و به خوبی ناشدنی هارو شدنی می کند.


و کارگردان امیر محمد دهستانی واقعا کار رو خوب درآورد هرچند که یک سری قسمت ها واقعا منطقه ای نیستند مثلا چرا یک دفعه ای بچه نوزاد شروع کرد به مامان گفتن اما جدا از این یک سری از نکات ریز و مدل ها تکراری هستند و فقط کپی پیست شدن اما به لطف خوشنت و ترسی که در این انیمیشن وجود داره من به شخصه زیاد توجه نکردم.


طراحی ها واقعا خوب هستند ترسناکشون واقعا ترسناک باشکوهشون واقعا باشکوه وحالت های چهره ای که درمیارن واقعا طبیعی دوره خودش بوده باید در نظر بگیریم این سریال برای سال2005 یا 4 بوده و برای اون زمان خیلی خیلی جلو بوده اما متاسفانه کیفیت کار که دیگه قدیمی شده کار رو خراب کرده و یک سری جاها که طراحی دل جسب یا منطقه ای ندارن یا انگار بهشون توجه نشده واقعا کار رو خراب کرده اما با این حال اونقدر کارگردانی خوب هست که نیاز به توضیح  نیست نگاه کنید که چه جوری بنی اسرائیل رو حقیر و مزلوم نشون میدن.


و دوبله و افکت ها و موسیقی کار که واقعا زیباست هرچند بعضی جاها بخاطر کیفیت کار چیزی نمیشنویم یا بعضی از موزیک ها دل جسب نیست اما همچنان زیبا هستند و اگه آهنگ با کیفیت این انیمیشن رو دارید لطفا به من هم بدید تا در جنگ های صلیبی یکم قرار بدم.


اما انیمیشن یک ایرادی داره این که مخاطب اصلی کودکان و نوجوانان رو جذب نکرده و این مشکلش هست مخصوصا کودکان امروزی که این کیفیت چشم هاشون رو اذیت می کنه و مثل ما با بازی ها و کارتون هایی مثل قلعه ولفتانشتاین کانتر جنگ های صلیبی یا همسایه جهنمی و سری دوبله های گلوری بزرگ نشدن.


جدا از همه این ها این انیمیشن یک کارکتر رو به ما هدیه داده که همه چیز تمام هستش ترسناک و مدیر و جوری درباره موضوعات ترسناک حرف میزنه که انگار داره آدامس میچوه مثلا در قسمت اول یا سینمایی پیامبر ساموئل ببنید چهجوری درباره قتل آم و..... بنی اسرائیل حرف میزنه و جدا از اون به زره اون و شمشیرش نگاه کنید یا دیدگاهش به بقیه که همه رو یک سگ میبنه اسم اون ناهاش فرمانده کنعانی و قهرمان کنعان.


یا نشان دادن لشگریان کنعانی که سیاه و تاریکشون رو میتوانید راحت ببنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد